بارگیری...
معرفی 10 مدل زنجیره نقره

معرفی 10 مدل زنجیره نقره

معرفی 10 مدل گردنبند نقره

آیا به خرید زنجیر نقره فکر می کنید اما مطمئن نیستید که کدام مناسب پلاک شما است؟ آیا می دانید چند مدل زنجیره نقره در بازار وجود دارد؟ بهترین انتخاب برای زنجیره نقره کدام است؟ برای اینکه بدانید چه نوع زنجیره ای از نظر زیبایی شناختی برای شما برازنده است، نیاز به آگاهی و شناخت دارید.
زنجیر یکی از زیورآلات محبوب در بین تمام افراد با هر سنی می باشد. اینکه قرار است شما یک زنجیر را انتخاب کنید از بین مدل های بی شمار کار بسیار دشواری است. شما در واقع باید به این فکر کنید که چه نوع زنجیری را از نظر زیبایی ترجیح می‌دهید! برخی از زنجیرها عمدتاً زنجیر بلند و ضخیم هستند، در حالی که برخی دیگر کوتاه و ظریف هستند. برخی از آنها برای زنان شگفت انگیز به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر به مردان جذاب می باشند. در این مقاله نگاهی به رایج ترین انواع  گردنبند ها، مزایا و معایب آن ها میاندازیم. 

انواع زنجیره نقره و طلا

1_ زنجیره دریایی

این یک زنجیره منحصر به فرد است که از دنیای دریایی الهام گرفته شده است. این زنجیر که به دلیل شباهت آن به لنگر، زنجیر دریایی یا لنگر نامیده می‌شود، این زنجیر برای کسی که به دریا علاقه دارد، انتخاب زیبایی است.  در هر صورت این زنجیر به طور کلی یک گردنبند محکم و با دوام است.

زنجیره دریایی از بیضی های به هم پیوسته تشکیل شده است، با نواری در مرکز هر بیضی، که ظاهری متمایز و جذاب به آن می بخشد. شما می توانید زنجیر های دریایی را در عرض های بلند و کوتاه پیدا کنید. زنجیرهای دریایی ضخیم‌تر در بین مردان محبوب‌تر هستند، در حالی که زنجیرهای کوچک‌تر و ظریف‌تر معمولاً توسط زنان انتخاب می‌شوند.

زنجیره های دریایی در گذشته عمدتا به صورت فلت بودند ، اما بر اساس مد روز و تقاضا، زنجیر دریایی پفکی وارد بازار شده اند. زنجیر دریایی را می‌توان به‌عنوان یک اکسسوری مستقل پوشید، در حالی که عرض‌های کوچک‌تر را می‌توان با یک آویز  استفاده کرد تا ظاهری چشمگیر داشته باشد.زنجیره دریایی

2_ زنجیر توپکی یا مهره ای

یک زنجیر توپکی از یک سری مهره های ریز تشکیل شده اند که به یکدیگر متصل شده اند.  بعضی از توپ های این زنجیر ها خیلی نزدیک به هم هستند و بعضی از آن ها فضاهای کوچکی در بین توپ ها دارند تا امکان حرکت و انعطاف زنجیر را فراهم کند. بر خلاف زنجیر دریایی، زنجیر توپکی به عنوان یک اکسسوری مستقل عمل نمی کند و بهترین ظاهر را با آویزها می تواند ایجاد می کند. این زنجیر ها بسیار زیبا هستند اما به عنوان یکی از معایب این زنجیر ها باید گفت که آنها به اندازه برخی از زنجیرهای ذکر شده در اینجا محکم نیستند و می توانند به راحتی پاره شوند. 

زنجیر توپکی یا مهره ای

3_ زنجیره مکعبی

زنجیر مکعبی از پیوندهای مربعی ساخته شده است، که برای ایجاد یک زنجیره صاف، پیوسته به هم متصل می شوند. زنجیر مکعبی، به خاطر ماهیت اسپرتش، زنجیر  محبوبی میان مردان و زنان می باشد. آنها در عرض های مختلفی پیدا می شوند که عرض های بلند تر در بین مردان پر فروش می باشد.

زنجیرهای مکعبی محکم هستند و به راحتی پاره نمی شوند. جالب است بدانید که اگر پیوندی از این زنجیر خراب شد، می توان آن را بدون مشکل جایگزین کرد. در واقع این زنجیر را نیز می توان بدون تعویض پیوند شکسته و بدون تأثیر بر طراحی دوباره وصل کرد. شما می توانید طول زنجیره مکعبی خود را بسته به سلیقه و لباس خود انتخاب کنید.

زنجیره مکعبی

4_ زنجیر کابلی

زنجیر کابلی از ساده ترین انواع زنجیر است و ظاهری بسیار شبیه به زنجیر آهنی (زنجیر قفل کردن خانه و ماشین) دارد. زنجیر کابلی رایج‌ترین شکل زنجیره گردنبند مورد استفاده در جواهرات است و از یک سری حلقه‌های بیضی شکل یکسان تشکیل شده است که به هم متصل می‌شوند تا یک زنجیره کاربردی و زیبا را تشکیل دهند.

از آنجایی که زنجیر های کابلی موجود در بازار عمدتا ظریف می باشند، به خودی خود چندان چشم نواز نیستند اما وقتی با یک آویز زیبا جفت شوند ترکیب عالی ای را به وجود می آورند. زنجیر های کابلی محکم هستند و چون پیچیدگی ای ندارند، به راحتی می توان یک پیوند شکسته یا بد شکل آن را تعمیر کرد. با این حال، اگر زنجیر به درستی ساخته نشده باشد، گاهی اوقات پیوند زنجیر کابلی می‌تواند در جایی که به آن متصل شده از هم جدا شود.

زنجیر کابلی

5_ زنجیره حلقه ای

این سبک زنجیر رایج، یک طرح پایه و جاودانه است که از یک سری پیوندهای به هم پیوسته و یکنواخت ساخته شده است. این پیوندها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در حالتی که در هم قفل هستند صاف و فلت باشند. زنجیر حلقه ای ، زنجیرهای سنگین و درشت، ظاهری مردانه دارند که در بین مردان محبوب هستند. زنجیرهای کوچکتر و نازکتر، زنانه و ظریف هستند و به خوبی با آویزها ست می شوند. زنجیر حلقه ای بسیار محکم هستند و نگهداری و مراقبت از آنها آسان است.

6_ زنجیره فیگارو

این نوع زنجیر ، نسبتاً ساده اما شیک‌تر از زنجیر کابلی است. زنجیره‌های فیگارو که منشا آن ایتالیاست، از یک الگوی متناوب از پیوندهای فلت در اندازه‌های مختلف تشکیل شده‌اند. به طور کلی، زنجیر فیگارو یک حلقه پیوند بزرگ است که با دو یا سه حلقه پیوند کوتاه تر دنبال می شود.

زنجیر فیگارو هم توسط مردان و هم زنان پوشیده می شود و این باعث می شود که این زنجیر به یک طرح ایده آل بی طرف تبدیل شود. آنها انتخاب با دوامی هستند زیرا قطر حلقه های آن معمولا زیاد است و مهمتر از آن این است که، تعمیر یک پیوند شکسته آن آسان است. با این حال، به دلیل الگوی آن(حلقه های بزرگ و کوچک)، نمی‌توانید پیوند شکسته را بدون تعویض آن حذف کنید، زیرا باعث به هم ریختن الگو می‌شود.

7_ زنجیر طنابی

زنجیر طنابی یکی از زیباترین انواع زنجیر است که از تعدادی بخش تشکیل شده است که الگوی آن به دور خود می‌پیچد تا ظاهری شبیه به یک طناب واقعی بدهد. این زنجیر یکی از پرطرفدارترین انواع زنجیر است و در سراسر جهان استفاده می شود.

زنجیر های طنابی از بادوام ترین و سنگین ترین انواع زنجیر و احتمالاً بافتی ترین هستند. آنها برای پوشیدن با آویز عالی هستند، زیرا بسیار قوی هستند. یکی از مزایای این زنجیر زیبا این است که چه ضخیم و چه نازک آن به راحتی از هم جدا نمی شوند. زنجیر های طنابی ظریف، زمانی که با آویز پوشیده شوند عالی به چشم می آیند. در حالی که زنجیرهای بزرگتر به تنهایی ایده آل هستند. به دلیل الگوی پیچشی آن، نور را از زوایای مختلف منعکس می‌کند، که این باعث می شود زنجیرهای طنابی براق و چشمگیر باشند.

8_ زنجیر سنگاپور 

زنجیره سنگاپور دارای یک طراحی بادوام و قوی است که از یک سری بخش های به هم پیوسته تشکیل شده است. هنگامی که بر روی گردن قرار می گیرد، یک زنجیر دارای انعطاف، نرم، زیبا و پیچ خورده است که می توانید با لمس آن جزئیات آن را احساس کنید.

زنجیر های سنگاپور معمولاً برای نگه داشتن آویزها انتخاب می شوند زیرا بدون در نظر گرفتن عرض آن بسیار قوی هستند. بعلاوه، آن ها یک زنجیر کلاسیک و براق هستند که به خوبی با یک آویز زیبا ست می شوند و می توان آن را روزانه پوشید.

9_ زنجیر با بافت پوست مار نقره

به راحتی می توان فهمید که نام زنجیره مار از کجا گرفته شده است. این زنجیر شبیه بدن یک مار است و با انعطافی مشابه حرکت می کند. زنجیر مار از یک سری حلقه های کوچک، صفحات یا نوارها تشکیل شده است که به طور محکم به هم متصل شده اند تا یک زنجیره صاف و براق را تشکیل دهند. شما نمی توانید حلقه های یک زنجیر مار را ببینید، زیرا این حلقه ها نزدیک به هم گره خورده اند. زنجیرهای مار در مقایسه با سایر انواع زنجیره که در اینجا ذکر شده است، بافتی ندارند.

زنجیر های مار تا حدودی ظریف هستند، اما وقتی با آویز جفت می شود خیره کننده به نظر می رسد. به دلیل ساختار نیمه سفت و سختی که دارند، به راحتی گره نمی خورند و به مو یا اشیاء دیگر گیر نمی کنند. نگهداری و تمیز کردن زنجیر مار نیز بسیار آسان است و آنها را به انتخاب خوبی برای جواهرات نقره روزمره تبدیل می کند. 

10_ زنجیر گندمی

زنجیر های Spiga (به معنی گندم) عموماً از حلقه‌های بیضی شکل پیچ خورده تشکیل شده‌اند که در یک جهت بافته می‌شوند تا زنجیره‌ای ظریف و متقارن ایجاد کنند. یک زنجیره اسپیگا مانند مجموعه‌ای از الیاف نقره است که در نقاط خود به یکدیگر می‌پیوندند و ظاهر بافتی زیبایی ایجاد می‌کنند. این زنجیر به نوک ساقه های گندم تمایل دارد، از این رو Spiga یا گندمی نامیده می شود.این زنجیر نیمه سفت بسیار بادوام و مستحکم است و می توان آن را با آویز یا همان طور که هست پوشید. این زنجیر محکم ظاهری کلاسیک و جاودانه دارد.

شما عزیزان می‌توانید اکسسوری های فلز نقره را به‌صورت انگشتر، سرویس و دستبند همراه با سنگ‌های درمانی به جواهری آریایی سفارش دهید.

در اینجا چند نمونه زنجیر دیگر ذکر خواهیم کرد که از محبوبیت کمتری برخوردارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

✳️ زنجیر شاه ماهی (Herringbone Chain) از قطعات نازک و فلت متصل تشکیل شده است. هر بخش در مرکز خم می شود تا یک شکل شاه ماهی ایجاد شود. شاه ماهی، زنجیری است که محکم به نظر می رسد، انعطاف پذیری کمی دارد و ظاهری براقی دارد.
✳️ زنجیره امگا (Omega Chain)مانند زنجیر شاه ماهی، از قطعات فلت متصل به هم ساخته شده است. آنها پیچ خورده و خم می شوند و از دوام کمتری نسبت به سایر انواع زنجیر برخواردار می باشند. با این حال، آنها بسیار شیک به نظر می رسند و معمولاً به عنوان چوکر پوشیده می شوند.
✳️ زنجیر بیزانس(Byzantine Chain)این زنجیر‌ ها از پیچیده‌ترین زنجیر ها هستند که بافتی زیبا دارند.پیوندها به طرز پیچیده ای بافته شده اند تا ظاهر بافت ایجاد کنند.
✳️ زنجیره سان مرکو (San Merco Chain ) این سبک متمایز از زنجیر شناخته شده نیست، اما به راحتی قابل تشخیص است. هر پیوند از نظر ظاهری کمی بیضی ( مانند برنج) شکل است و با یک پین کوچک متصل است.
✳️ زنجیر رولو(Rolo Chain) مانند زنجیر کابلی، رولو دارای پیوندهای متقارن است که معمولاً کاملاً گرد هستند. هر پیوند به صورت جداگانه به پیوند بعدی متصل می شود تا یک زنجیر قوی ایجاد کند. زنجیر های رولو بسیار قوی هستند و ظاهری بسیار منحصر به فرد دارند به طوریکه هر حلقه گرد به وضوح قابل مشاهده است که برخی از ظاهر این زنجیر خوششان نمی آید.

بهترین زنجیره گردنبند

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که شما چه چیزی را "بهترین" می دانید. این به هدف شما از خرید زنجیر و آنچه که شما آن را زیبا می بینید، برمی گردد. بسته به دلیل شما برای خرید زنجیر، می تواند چندین نوع «بهترین» زنجیر وجود داشته باشد. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

قوی ترین نوع زنجیر:

همیشه مهم است که استحکام زنجیر را در نظر بگیرید،  زیرا این امر طول عمر آن را تضمین می کند و همچنین تعیین می کند که آیا زنجیر می تواند آویزهای سنگین را نگه دارد یا خیر! قوی ترین انواع زنجیره ها آنهایی هستند که دارای پیوندهای به هم پیوسته هستند که به انعطاف پذیری زنجیره کمک می کنند.

احتمال شکستن زنجیرهای سفت و سخت (مانند زنجیر های مار) بیشتر است. پیوندهای لحیم شده مستقل نیز به دوام زنجیر کمک می کنند، زیرا از هم جدا نمی شوند و جایگزین پیوند شکسته آسان تر است. با این حال، برخی از قوی ترین انواع زنجیر شامل زنجیر کابلی، حلقه ای، فیگارو، دریایی و طنابی است. این زنجیر ها به خوبی آویزها را نگه می دارند، به خصوص اگر ضخیم باشند.باید در نظر داشته باشید که همیشه وزن آویز را در نظر بگیرید و سعی کنید آن را با زنجیر مناسب ست کنید، زیرا هر آویز و زنجیری با هم خوب از آب در نمی آیند.

شیک ترین زنجیر به ظاهر :

این بستگی به سلیقه شما دارد. اگر به دنبال زنجیری هستید که به تنهایی قابل استفاده باشد، سبک پیچیده‌تری مانند اسپیگا، زنجیر دریایی پفکی، طنابی یا فیگارو را در نظر بگیرید. برای مردان، زنجیرهای ضخیم تر شیک تر به نظر می رسند، در حالی که برای زنان، زنجیر نازک تر با آویز اغلب انتخاب بهتری است.

مقرون به صرفه ترین زنجیره :

مقرون به صرفه بودن یک زنجیر به مواد مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد نه سبک آن. با این حال، متداول‌ترین سبک‌های مورد استفاده در زنجیره‌های ارزان قیمت، زنجیر توپی، زنجیر رولو و زنجیر کابلی است.

ضعیف ترین انواع زنجیر :

زنجیر ها زمانی ضعیف می شوند که انعطاف پذیری محدودی داشته باشند، که باعث پیچ خوردگی و خم شدن زنجیر می شود. این منجر به ضعیف شدن لینک ها و سپس شکستن آنها می شود.بعلاوه، زنجیر با حلقه های نازک فلت نیز می تواند به راحتی آسیب ببیند و برای نگهداری آنها باید مراقبت بیشتری انجام شود. برخی از ضعیف‌ترین زنجیره‌ها شامل زنجیر های شاه ماهی، مار و امگا هستند. زنجیر های توپی نیز جزو ضعیف‌ترین زنجیره‌ها است زیرا میله‌های باریکی که مهره‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند می‌توانند خم شوند یا بشکنند.

بهترین فلزات برای زنجیر گردنبند

نقره :

زنجیر نقره برای جواهرات دارای قیمت مناسب تری می باشد. بیشتر طراحان نقره 925 (نقره استرلینگ) را برای تولید و طراحی استفاده می کنند. تنوع در زنجیر های نقره بسیار زیاد است زرا که محدودیتی برای این فلز وجود ندارد.

طلا:

طلا یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای زنجیر است که قیمت بسیار بیشتری نسبت به نقره دارد. طلای 14 عیار و 18 عیار محبوب ترین گزینه ها هستند که 14 عیار ارزان تر و بادوام تر از 18 عیار است. طلا نیز در چندین رنگ از جمله زرد، سفید و رز وجود دارد.

 

پلاتین:

پلاتین یک فلز بادوام است اما در میان گران ترین ها نیز قرار دارد. اکثر مردم از این انتخاب اجتناب می‌کنند، زیرا باید بودجه ی زیادی به ان اختصاص داد.

 

تیتانیوم:

تیتانیوم ارزان، سبک و نسبتا بادوام هستند، آن ها ظاهری کمی تیره‌تر از طلای سفید یا نقره دارند. زنجیر های تیتانیومی نیز به نگهداری کمتری نیاز دارند. هنگام خرید زنجیر ساخته شده از فلزات جایگزین، همیشه دوام، قیمت و ظاهر را در نظر بگیرید. همچنین مراقب روی و نیکل در آلیاژها باشید، زیرا این فلز ها معمولاً ا در افراد دارای حساسیت فلزی واکنش ایجاد می‌کنند.

سوالات متداول درباره زنجیرهای گردنبند

بهترین نوع زنجیر برای آویز چیست؟

اگر می خواهید یک زنجیر برای نگه داشتن آویز خود داشته باشید، به دنبال زنجیری باشید که ساده باشد و آویزها را به بهترین شکل ممکن خود نشان دهند. زنجیر باید بتواند وزن آویز را نگه دارد. برخی از گزینه ها عبارتند از کابلی، مهره ای، طنابی و زنجیر سنگاپور.

محکم ترین نوع گردنبند چیست؟

قوی ترین انواع زنجیر دارای پیوندهای به هم پیوسته هستند، انعطاف پذیری بیشتری دارند، کج نمی شوند و در صورت شکسته شدن می توان به راحتی آن را تعویض کرد.

چه نوع زنجیری بیشتر می درخشد؟

برخی از براق ترین انواع زنجیر شامل طنابی و زنجیر سنگاپور است. اینها دارای پیوندهای پیچشی هستند که نور را از زوایای مختلف منعکس می کنند و درخشندگی آنها را افزایش می دهند.

ضخامت زنجیر گردنبند چقدر باید باشد؟

ضخامت زنجیر گردنبند متفاوت است و رایج‌ترین گیج آن بین 1 تا 1.5 میلی‌متر است. با این حال، اگر آویز بزرگ و سنگینی استفاده می کنید، باید به دنبال آویز ضخیم تر باشید.

آیا زنجیر های توخالی خوب هستند؟

زنجیر های توخالی شبیه زنجیرهای معمولی هستند، اما سبک تر هستند و به راحتی می توانند شکسته شوند. آنها همچنین تمایل دارند به راحتی فرورفته شوند و اگر شکسته شوند تعمیر آنها دشوار است. از طرفی، زنجیر توخالی ارزان‌تر است و برای ست با انواع لباس مناسب تر هستند.

ایمن ترین قفل گردنبند چیست؟

انواع مختلفی از گیره ها برای زنجیر وجود دارد، اما ایمن ترین نوع آن خرچنگ، قلاب حلقه ای و فنری است. 

آیا می توانید هر روز از زنجیر نقره یا طلا استفاده کنید؟

بله، زنجیر های نقره و طلا را می توان هر روز پوشید، اما به طور بالقوه ممکن است در طول روز آسیب ببیند. با این حال، بیشتر مردم تمایل دارند زنجیر های خود را همیشه در حالت بپوشند، حتی هنگام دوش گرفتن و خوابیدن. برای استفاده ی همیشه بهتر است زنجیرتان را هر چند وقت یکبار کامل تمیز و پولیش کنید.

در پایان باید گفت که اگر به دنبال یک زنجیر خاص می باشید ما پاسخگوی هر سلیقه ای می باشیم. شما می توانید از سرویس ها و زنجیر های ما دیدن بفرمایید.

نظرات کاربران

نظر بدهید