بارگیری...
راهنمای خرید سرویس نقره عروس

راهنمای خرید سرویس نقره عروس

امروزه خرید سرویس نقره برای عروس خانم‌ها به دلیل قیمت مناسب نسبت به طلا و جواهرات، خواص درمانی نقره، تنوع انتخاب و... بسیار پرطرفدار است.
لازم به ذکراست سرویس نقره عمدتا از یک گردنبند، یک جفت گوشواره و یک عدد دستبند تشکیل می شود، انگشتر نیز می تواند به این سرویس به صورت دلخواه اضافه شود.

در این مقاله جواهری آریای به راهنمایی خرید سرویس نقره برای عروس خانم‌ها پرداخته است

خواص نقره برای بدن

-انتخاب بهترین سرویس نقره عروس متناسب با فرم صورت و رنگ پوست

- روش‌های تشخیص نقره اصل از بدل

 

خواص نقره برای بدن

این فلز گران‌بها علاوه بر زیبایی چشمگیر خود برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است، طبق تحقیقات دانشمندان به همین دلیل است که بین زیورآلات بسیار محبوب است

زمانی که فردی عصبی یا دچار استرس می‌شود گردش خود در بدنش افزایش پیدا می‌کند که این امر بسیار خطرناک است، فلز نقره میزان گردش خون در بدن را کاهش می‌دهد و با تنظیم سوخت‌وساز بدن موجب آرامش و کاهش استرس می‌شود. به همین علت است که برای افراد با فشارخون بالا استفاده از زیورآلات نقره توصیه می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید فلز نقره را به‌صورت انگشتر، سرویس و دستبند همراه با سنگ‌های درمانی به جواهری آریایی سفارش دهید.

جالب است بدانید که تغییر رنگ نقره به بیماری‌های بدن مربوط می‌شود، زمانی که غدد درونی بدن به خوبی فعالیت ندارد مواد ترشحی درون عرق و غدد چربی روی پوست تغییر می‌کند و فلز نقره به این تغییرات واکنش نشان می‌دهند و به‌مرور زمان سطح نقره اکسید و سیاه می‌شود.

اما اگر زیورآلات نقره شما بیش‌ازحد سفید شده است به این معناست که کلیه‌های شما دچار مشکل شده است.

انتخاب بهترین سرویس نقره عروس متناسب با فرم صورت و رنگ پوست

انتخاب سرویس نقره متناسب با فرم صورت تأثیر زیادی در دو چندان کردن زیبایی چهره شما دارد، فرم‌های چهره در هفت دسته (بیضی، گرد، مستطیلی، مثلثی، مربعی، قلبی و لوزی)  قرار می‌گیرند

پیشنهاد می‌شود افرادی که صورت‌های گردی دارند از گردنبندهای به شکل “V” استفاده کنند، این مدل از گردنبندها چهره فرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد و گردنبندهای یقه‌ای، شال‌گردنی را انتخاب نکنند زیرا این سبک از زیورآلات گردن را کوتاه نشان می‌دهد.

 در مقابل افرادی که صورت‌های کشیده دارند توصیه می‌شود از گردنبندهای کوتاه درمهمانی ها استفاده کنند.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب سرویس نقره باید بدان توجه کرد مطابقت آن با رنگ پوست است، برای مثال اگر پوست شما روشن است از نقره سفید همراه با سنگ‌های قرمز، بنفش و آبی استفاده کنید تا هارمونی جذابی با رنگ پوست شما داشته باشد

 پوست‌های گندمی سرویس‌های نقره با روکش‌های طلایی همراه با جواهرات زرد و سبز رنگ را انتخاب کنند


  روش های تشخیص نقره اصل از بدل

۱- نقره نیز مانند طلا خاصتیت ضد آهنربایی دارد، یعنی در هنگام برخورد با یک آهنربا نه تنها آن را جذب نمی کند بلکه آن را دفع می نمایید. بنابراین یکی از راه های تشخیص نقره اصل آهنربا است.

برای تشخیص می توانید یک آهنربا را به سرویس نقره خود نزدیک کنید اگر این دو یکدیگر را دفع کردند نقره شما اصل است در صورت به وجود آمدن نیروی جاذبه بین آهنربا و سرویس شما، می توان به صراحت گفت سرویس شما تقلبی و فقط روکشی از نقره دارد.

۲- یکی دیگر از روش های تشخیص نقره اصل بررسی علائم و نشانه ها است، تمامی زیورآلات خوب و با کیفیت باید حداقل نشانه‌‌ای از درصد خلوص، نام طراح و یا غیره داشته باشند.
از علایم رایج تشخیص نقره اعداد ۹۲۵، ۸۰۰ و حرف S است که نشان دهنده Sterling یا Silver  است.

شما با بررسی زیورآلات نقره خود باید عدد ۹۲۵، ۹۰۰ و یا ۸۰۰ را که نشان دهنده میزان عیار شما است را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است اعداد ۹۰۰ و یا ۸۰۰ نیز اعداد قابل قبولی برای نقره اصل هستند. پس اگر به جای عدد ۹۲۵ عدد ۹۰۰ و یا ۸۰۰ را در انگشتر خود دیدید تعجب نکنید. این اعداد در اصل بودن انگشتر شما خللی وارد نمی‌‌کنند.

۳- یکی از روش های خانگی برای تشخیص نقره اصل از بدل استفاده از یخ است. از نظر علم شیمی نقره رسانای خوبی برای انرژی گرمایی است

به عبارت دیگر هر قطعه یخی که در مجاورت نقره و در فضای اتاق قرار بگیرد باید زودتر از حد معمول ذوب شود. بنابراین شما می‌‌توانید با استفاده از یک قطعه یخ تشخیص دهید که آیا  سرویس نقره شما ساخته شده از نقره اصل است یا خیر؟!

یک قطعه یخ را روی سرویس خود قرار بدهید، اگر یخ در کمتر از زمان معمول آب شد، مشخص می‌‌شود که نقره شما اصل است.

به طور کلی پیشنهاد میشود برای اطمینان هرچه بیشتر از خرید خود به نقره فروشی های معتبر که دارای مجوز و پروانه کسب هستند مراجعه کنید و پس ازخرید فاکتور دریافت نمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان مراجعه و پیگیری داشته باشید.

 سفارش ساخت طلا و نقره

نظرات کاربران

محدثه دوشنبه 6 اردیبهشت 1400

برای صورت های که فرم لوزی دارند چه سرویس مناسب است؟

پاسخ مدیر به محدثه دوشنبه 6 اردیبهشت 1400

سلام وقت بخیر برای شما بهترین نمونه برای گوشواره , آویزی گردنبند به صورت طوق و گرد بهترین نمونه است برای راهنمایی بیشتر لطفا به شماره زیر در واتساپ پیام دهید 09159122751 آریایی

نظر بدهید