بارگیری...
تمیز کردن نقره سیاه شده

تمیز کردن نقره سیاه شده

یکی از دلایل جذابیت زیورآلات نقره درخشش آن ها می باشد حال ممکن است که بر روی محصول شما تعدادی نقطه های تیره به صورت لک وجود داشته باشد این نشان سیاه شدن نقره شما می باشد برای تمیزی و سفید شدن نقره می توانید از یک سری ره کار های خانگی که شامل موارد زیر می باشند استفاده کنید.

راه کار های خانگی تمیز کردن نقره سیاه شده

  • استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از نشاسته
  • استفاده از سس گوجه فرنگی
  • استفاده از خمیر دندان
  • استفاده از سرکه
  • استفاده از لیمو و نمک

استفاده از جوش شیرین

یکی از موثرترین روشهای سفید کردن نقره استفاده از جوش شیرین می باشد .زیرا با استفاده از این روش شما می توانید همیشه یک نقره براق و درخشان را داشته باشید برای این روش ابتدا باید توجه داشته باشید ظرفی که قرار است در آن محلول را درست کنید به جوش شیرین واکنش نشان ندهد زیرا در غیر این صورت ظرف شما سیاه می شود بعد از انتخاب ظرف مقداری جوش شیرین را به همراه نمک و سرکه مخلوط کرده و با آب ترکیب کنید . بعد از این کار نره ود را درون محلول ریخته و اجازه دهید نیم ساعت بماند .حال شما یک نفره براق و درخشان را دارید.

استفاده از نشاسته

برای سفید شدن نقره جات خود می توانید تنها با ترکیب کردن مقداری نشاسته ذرت به همراه آب و پوشاندن کامل نقره جات خود با این خمیر کامل سفید کرده و بعد از این که خمیر را با دستمال از روی نقره جات خود پاک کردید یک دستمال مرطوب دیگر نیز روی وسایل خود بکشید تا براق و درخشنده شوند.

استفاده از سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی یکی از سس های پرکاربرد می باشد که معمولا در تمامی منازل ایرانیان به خاطر نوع و تنوع غذایی آن ها وجود دارد . برای تمیزی نقره جات خود کاغ=فیست تنها مقداری سس گوجه فرنگی را به یک دستمال مالیده و آن را روی اجسام نقره ای خود بکشید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند حال شما می توانید با استفاده از یک دستمال تمیز نقره جات خود را پاک کرده و اگر به درخشندگی لازم نرسیده باشند می توانید سس را دوباره بمالید و اجازه دهید مدت زمان بیشتری بماند.

استفاده از خمیر دندان

شاید تنها تصور شما از خمیر دندان کارایی آن در تمیز کردن دندان ها باشد اما قابل توجه است که بدانید شما می توانید تنها با مالیدن مقداری خمیردندان بر روی دستمال و کشیدن آن به اجسام نقره ای می تواند یک نقره براق را به شما بدهد.

استفاده از سرکه

برای تمیز کردن اجسام نقره ای با استفاده از سرکه شما می توانید سرکه را در یک ظرف بزرگ ریخته و اجسام نقره ای خود را درون آن قرار داده سپس با دستمال درون سرکه نقره جات را تمیز کنید تا بعد از خارج کردن آن ها از محلول سرکه یک نفره درخشان و خیره کننده را مشاهده کنید.

استفاده از لیمو و نمک

یکی از قدیمی ترین روش های سفید کردن نقره سیاه شده استفاده از محلول لیمو و نمک بوده است .که برای این کار باید ابتدا باید مقداری نمک را به همراه چند قاشق آب لیمو درون آب داغ ریخته و خوب ترکیب کنید سپس اجسام نقره ای سیاه شده خود را درون این محلول به مدت ده دقیقه نگهداری و بعد از خارج کردن آن ها را دستمال کشی کنید تا یک نقره سفید شده را تحویل بگیرید.

در بعضی از موارد ممکن است که نقره ما بسیار زیاد سیاه شده باشد و با روش های سفید کردن نقره سیاه شده خانگی نیز نتوان آن را تمیز کرد برای تمیز کردن این گونه از نقره ها می بایست از روش های سفید کردن نقره به صورت حرفه ای استفاده کرد.

روش سفید کردن نقره سیاه شده به صورت حرفه ای

براین ای انجام این کار به صورت حرفه ای ابتدا باید نقره را سمباده کشیده تا جرم رویه ای آن از بین برود سپس آن را درون یک دستگاه سفید کنندگی مخصوص قرار می دهند که دارا یک چرخ دنده نمدی می باشد . بعد از این کار نقره را دوباره درون یک دستگاه دیگر گذاشته و با مواد شوینده شستشو می دهیم و در نهایت یک نفره درخشان را دریافت میکنیم که به هیچ وجه نمی توان با روش های خانگی آن را به دست آورد.

چگونه از سیاه شدن نقره جات خود جلوگیری کنیم

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری نقره جات جلوگیری از سیاه شدن آن ها می باشد برای این کار شما باید موارد زیر را رعایت کنید.

  1. جلوگیری از قرار گرفتن نقره در برابر رطوبت و هوا
  2. قرار دادن تمامی اجسام نقره ای خود درون کیسه های خشک و ضد لک
  3. قرار دادن نقره جات خود در جاهای تاریک و خشک
  4. هنگام شستن دست ها ابتدا تمامی انگشتر ها دستبند های نقره ای خود را از دست خارج کرده و در یک جای خنک قرار دهید
  5. قبل از حمامو کردن تمامی زیورآلات خود را جدا کرده در یک جای خشک قرارداد توجه داشته باشید که هنگامی که از حمام خرج شدید بعد از خشک کردن کامل خود زیورآلات نقره ای را استفاده کنید.

سریعترین و در دسترس ترین راه سفید کردن نقره های سیاه شده

شما میتوانید با استفاده از محلول آب گرم وصابون نقره جات خود را تمیز کنید براین کار کافی است نقره را درون این محلول قرارداده و با دست آن را به طور ملایم بسابید.سپس بعد از آبکشی نقره را دستمال کشی کرده و خشک کنید.حال شما می توانید از تماشای نقره خود لذت ببرید.

 

نظرات کاربران

نظر بدهید