بارگیری...
خواص آماتیست و تاریخچه پیدایش

خواص آماتیست و تاریخچه پیدایش

آمتیست
تاریخچه یا دلیل نام گذاری:
نام آمتیست از ریشه یونانی به معنی « مست نبودن» گرفته شده است، زیرا طبق نظر یونانیان قدیم، آمتیست مانع از مستی می شود!

باورها و درمان ها
همچنین این سنگ بسیار مورد توجه سنت روز والنتاین(۱۴ فوریه) بوده، زیرا «کوپید» (خدای عشق) یک گوهر آمتیست بر گردن می آویخته است. آمتیست سبب زوال ترس شده، تنش اعصاب را کاهش می دهد و افکار منفی و تردید را از ذهن پاک می کند. همچنین منجر به تقویت قدرت ذهن و بدن می شود. سبب تحقق رویاها شده و عشقی راستین را به ارمغان می آورد.
آمتیست سمبل صلح، صمیمیت و آرامش است و سنگ شانس متولدین فوریه (بهمن ماه) است. به علاوه سنگ یادبود چهارمین، ششمین و هفدهمین سالگرد ازدواج محسوب می شود. این سنگ برای دردهای ناحیه سر، میگرن، سرگیجه، صرع، فشارهای عصبی و همچنین دیابت توصیه شده است. آمتیست کار غدد و هورمون هاو سوخت و ساز سلولی را بهبود می بخشد. اراده، جرأت و شجاعت را افزایش می دهد.

کانی های هم یافت:

کلسیت، فیروزه، کوراتز دودی، اپیدوت، فلوئوریت پیریت، هماتیت و کوارتز نقره ای.
کانی های قابل اشتباه:

سایر کوارتزها، بریل،فلوریت، کروندم، مصنوعی، کانزیت، اسپینل«لعل»، توپاز، تورمالین، شیشه، پلاستیک.
تولیدکنندگان عمده:

برزیل، روسیه (اورال)، ماداگاسکار، آلمان، استرالیا، زیمباوه، اوروگوئه و نامیبیا.
مشخصات فیزیکی:
رنگ: ارغوانی روشن تا تیره، شفافیت: شفاف تا نیمه شفاف، وزن مخصوص:۶۰/۲ تا ۶۵/۲
نکات ویژه: تریبولومینسانس، پیزوالکتریک و پیروالکتریک، رنگ بنفش زایل شده با اشعه X باز می شود. چون آمتیست ترد و شکننده است، بایستی هنگام لحیم کاری یا نصب روی پایه مواظب خردشدگی آن بود.
اسامی دیگر: جسمت، گسمت، کوارتز بنفش، یاقوت ارغوانی، سافیر بنفش،Lavendine,Siprit Quartz


آمتیست کوارتز و خواص درمانی آن ها:
مظهری از تغییر و تحول بوده و بیان کننده خط مشی شیمیایی طبیعت جسم، احساسات و روح است. آمتیست به صورت متبلور و غیر متبلور و در گام های متنوعی از رنگ های بنفش دیده می شود که معمولا قسمت بالای کریستال، رنگ تیره تری را نشان می دهد. آمتیست با چاکرای هفتم که در تاج سر قرار دارد، مرتبط است. چاکرای هفتم مکان مقدس روح بوده و دروازه ای برای نیروهای برتر است. آتش سرخ مربوط به زندگی نفسانی(چاکرای اول) به آبی خالص مربوط به زندگی معنوی و روحانی (چاکرای ششم) تعالی یافته است. رنگ قرمز مربوط به فعالیت با رنگ آبی که مربوط به الوهیت است، مخلوط شده است. رنگ ارغوانی بنفش(Purple) مظهر عظمت است و بر اثر رنج، طبیعت روحانی فرد، اصیل می شود.
 آمتیست ما را به بخشش غیر خودخواهانه و خدمت به بشریت دعوت می کند. مسیحیان اولیه طبیعت روحانی آمتیست را تشخیص داده بودند و آن را به عنوان مظهری از قربانی کردن خودکوچک، خلوص، عفت انتخاب کرده اند.
آمتیست انرژی دهنده است و قدرت لازم برای آگاهی را دارد. این سنگ می تواند مجموعهی نقش ها و عاداتی را که در ارتباط با عقاید و اضطراب است، تغییر می دهد. آمتیست خشم، طغیان، ترس، تشویش، نگرانی و اضطراب را از بین می برد؛ احساسات گفته شده موانعی هستند که نمی گذاردروح ما نامحدود را تجربه کند. آمتیست رویاهای ما را تصفیه می کند. به دلیل نور بنفشی که از خود بازتاب می دهد، ارزش فوق العاده ای در شفابخشی، به خصوص در زمینه درمان با رنگ ها ارائه می دهد. به دلیل وجود طیف ماورای بنفش در آمتیست، از این سنگ برای ایجاد تغییرات در سطح مولکولی و سلولی مواد آلی استفاده می کنند؛ خواه مواد آلی به صورت گیاه باشند یا حیوان و انسان. همچنین به سبب وجود طیف ماورای بنفش آن همراه با موج های ماورای صوت، در زمینه «موزیک تراپی»(درمان با موسیقی)، جراحی های پزشکی و حتی در سطوح نامرئی استفاده می کنند. از آن جایی که آمتیست چنین ارتعاشات بالایی دارد، برای درمان دردهای جدی موثر است. آمتیست به التیام دردهای بدنی و نیز دردهای ناشی از رنج و غم کمک می کند. همچنین به بیماران روانی کمک می کند و راحتی و رهایی را برایشان به ارمغان می آورد. برای سردردها و بی خوابی ها، آمتیست کمک فوق العاده ای است.در این موارد قسمت های تاج سر را به وسیله رأس و کناره های سنگ با ملایمت مالش دهید. ارتعاشات آمتیست برای درمان بیماری های ناشی از خالص نبودن خون، نظیر اگزما، جوش مؤثر است. رنگ های تیره آمتیست، دارای قوی ترین قدرت تغییر هستند. این رنگ ها با انرژی کوندالینی کار می کنند. رنگ های متمایل به آبی تیره تر را در مراسم مذهبی به کار می برده اند؛ این رنگ ها برای متلاشی کردن و رفع عادات و الگوهای قدیمی تر موثر هستند.
رنگ های بنفش بسیار روشن(ارغوانی روشن – قفایی) بسیار الهام بخش هستند و برای افرادی که تمایلات صوفیانه دارند یا برای دانشجویان ستاره شناسی و نجوم، درخشش مصفایی را به «اُرا» (Aura) می دهند. بنفش یاسی رنگ، مظهر عشق ورزیدن به ابنای بشر است. بنفش ارکیده ای مظهر ایده آلی بودن، متعلق به عصر جدید است.

در حال حاضر مقادیر زیادی آمتیست بر روی کره ی زمین در حال تکوین و تشکیل هستند. زیرا کره خاکی با «مادرما – زمین» نیاز به تعدیل و متعادل کردن خویش دارد. با توجه به زیبایی آن و کمک هایی که به ما می کند و با توجه به اینکه آمتیست، جواهر بسیار گرانی نیست، همه ما می توانیم – و بهتر است که – آن را تهیه کنیم. همواره به خاطر بسپارید که باید تعادل بین جسم(قرمز) و روح(آبی) برقرار شود تا بتوانیم با مجموعه کواکب یکی شویم و با الوهیت لایتناهی وحدت یابیم(قرمز+آبی= بنفش).

 سفارش ساخت طلا و نقره

نظرات کاربران

نظر بدهید